Siirry pääsisältöön

Kolme Something Rotten! -esitystä jäljellä! Osta lippuja!

Foto av Åbo Svenska Teaters fasad taget från andra sidan Salutorget.

Hyödyllistä tietoa

Esityksen peruuntuminen

Esityksen peruuntuessa asiakas voi vaihtaa lippunsa toiseen näytökseen, lahjakorttiin tai saada rahansa takaisin. Teatteri ei korvaa muita kuluja, kuten lipun toimitus- tai postituskuluja eikä myöskään matka- tai yöpymiskuluja.

Esitykset alkavat täsmällisesti

Yleisöä pyydetään saapumaan teatteriin ajoissa, koska esitykset alkavat täsmällisesti. Teatteriesityksen alku ilmoitetaan yleisölle kolmella soitolla. Ovet saliin avataan 15 min ennen esityksen alkua. Ensimmäinen soitto annetaan noin 10 minuuttia ennen esityksen alkua. Toinen soitto on viisi minuuttia ennen ja kolmas soitto juuri ennen salin ovien sulkemista ja esityksen alkua. Myöhässä tulleet pääsevät saliin vasta väliajalla.

Etuseteli linja-autolla tuleville ryhmille

Åbo Svenska Teater tarjoaa matka-avustusta yli 30 hengen ryhmille, jotka tulevat katsomaan teatterin omia esityksiä Päänäyttämöllä. Varaa teatterilippusi normaalisti suoraan teatterilta ja neuvottele kuljetusyhtiösi kanssa. Maksaessanne kuljetuskulut käytätte meiltä saamaanne 100 euron arvoista etuseteliä maksuvälineenä. Tämän jälkeen kuljetusyhtiö laksuttaa Åbo Svenska Teateria etusetelin verran.

Ota yhteyttä ryhmämyyntiin saadaksesi lisää tietoa, puh (02) 277 7379.

Linja-autot voivat pysäköidä keskustaan muun muassa Linnankadulla, Yliopistonkadulla ja Eskelinkadulla.

Kartta pysäköintipaikkojen sijannista löytyy tästä

Induktiosilmukka ja tekstitys

Teatterissa ei ole käytössä induktiosilmukkaa, mutta tekstitämme Päänäyttämöllä esitettävät omat tuotannot ja oopperat sekä suomeksi että ruotsiksi.

Tekstitys ei voi aina sanatarkasti seurata vuorosanoja näyttämöllä, silloin tällöin joudumme lyhentämään ja yksinkertaistamaan.
Panostamme tekstitykseen, jotta teatteritaide olisi helposti lähestyttävää yhä laajemmalle yleisölle.

Tekstitys ei näy kokonaan teatterin kaikilta paikoilta. Parhaat paikat tekstityksen seuraamiseen ovat permannon keskellä, 1. parven keskellä ja 1. rivillä sekä 2. parven 1. rivillä.

Voit seurata tekstitystä omasta iPhone- tai Android-puhelimesta. Teatterilla on myös pari älylaitetta lainattavaksi vahtimestareiltamme. 

Käytämme Suomessa kehitettyä tekstityssovellusta Subtitle Mobile (Loitsut). Sovellus löytyy sekä Applen App Storesta että Googlen Play Kaupasta. Jokaisella tuotannolla on uniikki koodi. Voit joko skannata QR-koodin tai itse syöttää tapahtuman koodi kun sovellus pyytää.

Teatterin henkilökunta auttaa sinua mielellään ennen esitystä tai väliajalla.

Lue lisää tekstityssovellusta täältä.

Ikäsuositukset

Teatterin ikäsuositus on joustava. Ennen kaikkea on kyse vanhempien harkintakyvystä, kuinka tottunut teatterissakävijä lapsi on ja kuinka herkkä hän on. Lisätietoja jokaisen näytelmän omalta sivulta.

Juoniseloste

Useimpiin näytelmistä on saatavilla suomenkielinen juoniseloste, lyhyt tiivistelmä näytelmän tapahtumista. Löydät sen nettisivuiltamme kyseisen näytelmän kohdalta.

Kiitokset näytelmän tekijöille

Jos haluat lähettää esityksen artisteille ja tekijöille kukkia tai lahjoja, voit jättää ne kortilla varustettuina naulakkovahtimestareille. Vahtimestarit toimittavat ne eteenpäin lahjan saajille, esimerkiksi näyttelijät saavat kukat esityksen loppukiitoksiin näyttämölle.

Käsiohjelma

Lisätietoa näytelmistä saa esitysten käsiohjelmista, joissa usein kerrotaan mielenkiintoista ja selventävää tietoa teoksesta, sen kirjoittajasta, taustoista, tekijöistä, roolihahmoista ja näyttelijöistä. Käsiohjelmia myydään lippukassalla ja vaatesäilytyksessä.

Käyntiosoitteet

Päänäyttämö: Aurakatu 10
Studionäyttämö: Eerikinkatu 13 B, 4. kerros
Tiljan: Eerikinkatu 13 A
Toimisto: Eerikinkatu 13 B, 4. kerros
Lipunmyynti: Aurakatu 10, kauppakeskus Hansan Thalia-osassa

Päänäyttämön sisäänkäynti liikuntaesteisille Thalian lipunmyynnin vierestä. Ota aina yhteyttä joko lipunmyntiin tai vahtimestariin ennen tuloasi.

Kartta

Löytötavarat

Teatterin unohdetut esineet säilytetään teatterin lipunmyyntipisteessä esityskauden loppuun. Sen jälkeen ne viedään Turun poliisiaseman löytötavaratoimistoon.

Matkapuhelimet ja muut elektroniset laitteet

Yleisöä pyydetään sulkemaan matkapuhelimet sekä muut elektroniset laitteet virrattomiksi esityksen ajaksi.

Osoitteenmuutokset

Osoitteenmuutokset tehdään puhelimitse numeroon (02) 277 7377
tai sähköpostitse, biljetter(a)abosvenskateater.fi

Paikallisliikenne

Åbo Svenska Teater tekee yhteistyötä myös Turun seudun joukkoliikenteeen kanssa. Teatterilippu on Föli-lippu, jolla voi matkustaa Fölin busseissa ja vesibusseissa ennen ja jälkeen tapahtuman. Erillistä lippua ei tarvita. Fölilipun sisältävällä teatterilipulla voi matkustaa Fölissä 3 tuntia ennen ja 2 tuntia jälkeen esityksen. 1.5. lähtien lipulla voi matkustaa 3 tuntia ennen ja 3 tuntia esityksen jälkeen. Lipulla voi matkustaa yhteensä neljä matkaa eli molempiin suuntiin voi käyttää tarvittaessa yhden vaihdon. Föli liikennöi Turussa, Kaarinassa, Raisiossa, Liedossa, Naantalissa ja Ruskolla, ja samat liput ovat voimassa koko alueella.

Katso reittiopas teatteriin tästä

Pysäköinti

Turun keskustasta löytyy parkkipaikkoja mm.

Turun Toriparkista

Louhen parkkihallista

ja Kauppahallin vierestä.

Palaute

Palautetta teatteriesityksistä voi jättää teatterin henkilökunnalle tai teatterin internetsivuilta löytyvällä palautelomakkeella.

Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen info@abosvenskateater.fi

Pyörätuolilla

Päänäyttämöllä on 4 pyörätuolipaikkaa, jotka sijaitsevat katsomon oikealla (2 paikkaa) ja vasemmalla (2 paikkaa) puolella. Sisäänkäynti pyörätuolilla liikkuville lippukassan luota Thalia-osasta Hansa-korttelissa. Ota mielellään yhteyttä lippukassaan tai teatterin vahtimestariin ennen tuloasi. Studionäyttämöllä on kaksi pyörätuolipaikkaa.

Ruokien ja juomien vieminen katsomoon kielletty

Nauti virvokkeita vasta väliajalla teatteriravintolassa. Älä vie teatterisaliin ruokia tai juomia äläkä rapisevissa kääreissä olevia makeisia.

Salikartta

Katso salikarttamme täältä.

Tekstitys

Teatterissa ei ole käytössä induktiosilmukkaa, mutta tekstitämme Päänäyttämöllä esitettävät omat tuotannot ja oopperat sekä suomeksi että ruotsiksi.

Tekstitys ei voi aina sanatarkasti seurata vuorosanoja näyttämöllä, silloin tällöin joudumme lyhentämään ja yksinkertaistamaan. Panostamme tekstitykseen, jotta teatteritaide olisi helposti lähestyttävää yhä laajemmalle yleisölle.

Tekstitys ei näy kokonaan teatterin kaikilta paikoilta. Parhaat paikat tekstityksen seuraamiseen ovat permannon keskellä, 1. parven keskellä ja 1. rivillä sekä 2. parven 1. rivillä.

Voit seurata tekstitystä omasta iPhone- tai Android-puhelimesta. Teatterilla on myös pari älylaitetta lainattavaksi vahtimestareiltamme. 

Käytämme Suomessa kehitettyä tekstityssovellusta Subtitle Mobile (Loitsut). Sovellus löytyy sekä Applen App Storesta että Googlen Play Kaupasta. Jokaisella tuotannolla on uniikki koodi. Voit joko skannata QR-koodin tai itse syöttää tapahtuman koodi kun sovellus pyytää.

Teatterin henkilökunta auttaa sinua mielellään ennen esitystä tai väliajalla.

Lue lisää tekstityssovelluksesta täältä.

Vaatesäilytys

Vaatesäilytys sisältyy teatterilipun hintaan syksystä 2023 alkaen. Vartioidun vaatesäilytyksen löydät teatterin alalämpiöstä ja 1. parven ulkopuolella on vartioimaton naulakko.

Valokuvaaminen ja taltiointi

Valo- tai videokuvaaminen ja nauhoittaminen kielletty. Esityksen taltiointi on mm. tekijänoikeussyistä kielletty. Loppukiitosten kuvaaminen on sallittua ja jopa toivottua!

Väliajalla

Väliajan kesto on noin 20 minuuttia. Teatterin väliaikapalveluista huolehtii Rebelle Bakery, joka on avoinna väliajalla ja tilauksesta myös ennen näytäntöjä. Väliaikatarjoilut kannattaa tilata etukäteen, jolloin tarjoilu on valmiina katettuna.

Lue lisää tarjoilusta täältä

WC:t

Päänäyttämö ja Tiljan: WC:t sijaitsevat teatterin aulassa, kahvilan yhteydessä ja 2. parvella. Esteetön WC löytyy ravintolan yhteydessä esteettömän sisäänkäynnin vierestä.

Studionäyttämö: WC:t sijaitsevat aulassa.

Kartta